Boreal Kasvinjalostus Oy

Boreal Kasvinjalostus Oy on osa kotimaista kasvintuotantoketjua. Tuomme oman tuotekehitystyömme tuloksena markkinoille satoisia ja pohjoisissa olosuhteissa erinomaisesti menestyviä peltokasvilajikkeita viljelijöiden ja elintarviketeollisuuden käyttöön. Huomioimme jalostuksessa lajikkeiden erilaiset käyttötarkoitukset ja tuotanto-olojemme vaatimukset.

Tuotteemme, oloihimme soveltuvat lajikkeet, ovat kotimaisen kasvintuotannon perusta. Jalostusohjelmissamme on mukana kaikki tärkeimmät Suomessa viljeltävät peltokasvilajit: viljat, öljy- ja nurmikasvit, herne, härkäpapu ja peruna.

Lähtökohtana toiminnassamme on asiakkaidemme; viljelijöiden ja sadon käyttäjien tarpeet. Päivitämme jalostusohjelmiamme jatkuvasti ja tulevaisuuden muuttuviin tarpeisiin parhaiten soveltuvia lajikkeita kehitetään koko ajan lisää.

Olemme alallamme vahva markkinajohtaja Suomessa. Borealin lajikkeilla viljellään noin kaksi kolmasosaa suomalaisista pelloista. Myös lajikkeidemme vienti ulkomaille on kasvussa. Kotimaisen kasvinjalostuksen perinteet, tuotanto-olojemme tuntemus, huippuosaava henkilöstö sekä nykyaikainen teknologia varmistavat tehokkaan toiminnan ja jatkuvan lajikekehityksen.

Borealin arvot; kumppanuus, kehittyminen ja menestyminen, ohjaavat toimintaamme sekä sisäisesti että suhteessa asiakkaisiimme. Tavoitteenamme on tuottaa yhä parempia lajikeratkaisuja, jotka tuovat lisäarvoa asiakkaillemme.

Katsaus tilikauteen 2011

Vastuullisuus Borealissa

Borealin arvot

KUMPPANUUS

Arvostamme ja kunnioitamme asiakkaitamme, yhteistyökumppaneitamme ja toisiamme. Edistämme pitkäjänteistä yhteistyötä avoimella ja rehellisellä toiminnalla.

KEHITTYMINEN

Osaaminen on tärkein voimavaramme. Kehitämme sitä jatkuvasti.

MENESTYMINEN

Tahdomme onnistua yksilöinä, ryhmänä ja yhtiönä ja tuottaa lisäarvoa asiakkaillemme. Rakennamme tulevaisuuden yhteistyössä, yhteisin tavoittein ja vastuullisesti.